סגן השר ארבל: "דרעי מעולם לא התחייב לפרוש"

אסתי פלד 1 Comment on סגן השר ארבל: "דרעי מעולם לא התחייב לפרוש"

סגן השר משה ארבל במהדורה המרכזית: "אני חושב שטוב שהתקיים הדיון הזה. זה הבהיר בצורה חדה וברורה לכל מי שהיה ספק – שמעולם לא היה סיכום עם הפרקליטות על פרישה מהפוליטיקה לצמיתות. הייתה אמירה ברורה ופומבית של דרעי שבכוונתו להמשיך לכהן כיו"ר ש"ס"

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סגן שר הפנים והבריאות, משה ארבל (ש"ס) שוחח הערב (חמישי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, על הדיון בבג"ץ כנגד דרעי: "חלק אחד של העתירה דן בחוקתיות של חוק היסוד, התיקון שמבהיר שרק עונש מאסר בפועל נושא עמו קלון ומאסר על תנאי לא ובנוגע לחלק הזה – אני מעריך שמרבית השופטים לא יפסלו. זה חוק יסוד שעבר ברוב של מעל 61 ח"כים".

"לגבי החלק השני, נושא סבירות המינוי", הוסיף ארבל "אני מניח שיהיה מגוון רחב יותר של דעות, אבל אני נוטה להאמין שעצם היותנו אחרי בחירות והכרעת הציבור יעשו את שלהם".

על הטענה להתחייבותו של דרעי לפרוש: "אני חושב שטוב שהתקיים הדיון הזה. זה הבהיר בצורה חדה וברורה לכל מי שהיה ספק – שמעולם לא היה סיכום עם הפרקליטות על פרישה מהפוליטיקה לצמיתות. הייתה אמירה ברורה ופומבית של דרעי שבכוונתו להמשיך לכהן כיו"ר ש"ס".

ארבל התייחס להתפרצות שלו במהלך הדיון היום בבית המשפט: "אני יושב שם בביהמ"ש ומאזין לדברי הבלע האובססיביים של אליעד שרגא שמצטט דברים שאמרתי בוועדה חוקה, ציטוט חלקי שלא משקף את התמונה המלאה ופשוט משקר בבית המשפט. זה לא מתקבל על הדעת".

עוד אמר: "אני מאמין שהשופטים מספיק נבונים לדעת שסבירות לבד אין לה שום יתרון אל מול 400 אלף מצביעים".

על הרפורמה של שר המשפטים: "על הצעות החוק של יריב לוין אני מתקשה לחוות דעה כי עוד לא ראיתי נוסח. ללא קשר לדיון הזה בעניין דרעי יש מקום לדון בעילת הסבירות ככלי לביטול החלטות מנהליות וחקיקה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    זה לא נכון שבשאלה המוסרית – ערכית לרוב העם אין התנגדות והוא אמר את דברו בענין של כהונת שר נאשם. כל בוחר רואה לנגד עיניו את העסקת חבילה שכל מפלגה מציעה, כולל עם איזה מפלגה היא תיצור קשרים, ובסוף הוא בוחר את החבילה שהכי תקדם את מה שהוא חושב או תעשה הכי פחות גרוע משאר המפלגות, ובודאי שיש לו ביקורת על הרבה דברים בהתנהלות של זו שהוא בסוף יבחר בה. יכול להיות שרוב העם מתנגד נחרצות לכך. האופן שבו ייקבע דברו של העם זה נטו במשאל עם.
    ובכל אופן זה נכון לגמרי שהרכב השופטים ודאי לא מייצג את העם, ואף אחד מאיתנו לא הסמיך אותו לעסוק בשאלות כאלו ואחרות. וודאי שצריך רפורמה במערכת המשפט